Biffar med feta och soltorkad tomat

 
 
 
 
Nu gör jag helg mina vänner och det känns så himla skönt!
Dagens middag blev biffar, lök och tomatsallad med fetaost, råstekta potatisskivor och en creme fraicheklick med persillade.  Jag är ingen mästare på biff och köttbullar men de här blev helt ok.
Ha en skön helg och tänd många ljus för alla vi saknar och längtar efter och som inte finns med oss......
 
BIFFAR MED FETA OCH SOLTORKADE TOMATER
5 hg köttfärs, älgfärs tar jag
1 dl grädde eller gräddmjölk
1 ägg
2 msk ströbröd
(50 g dessertost med vitlök bara för att den skulle ätas upp)
4 soltorkade tomater
1 msk kapris
1-2 vitlöksklyftor
timjan, oregano eller basilika, färsk eller torkad
1 tsk salt
massor av nymalen svart och vitpeppar
 
1. Blanda allt utom köttfärsen i en bunke, hacka först tomater, kapris och vitlök fint och låt allt stå några minuter.
 
2. Blanda i färsen och låt den stå några minuter och rulla sedan bollar och platta till biffar.
 
3. Bryn biffarna i smör och olja och lägg de sedan i en ugnsform och låt de gå klart i 150 grader i ca 15 minuter.
 
4. Blanda skyn i formen med grädde eller creme fraiche och koka ihop så får du en god sås.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0