zucchini med kapris och sardeller till stekt fisk

 
 
Här kommer det enklaste av alla enkla tillbehör till fisk, snacka om snabbmat! Kör igång ugnen på 150 grader och stek laxfilé i smör, pressa över citron och krydda med salt och peppar. Lägg fisken i en ugnsform och låt de gå klart i ugnen medan du steker grönsakerna. När vi åt på BAR i sommar så var zucchinin kryddad med kapris och sardeller och såklart så apar jag efter allt som smakar gott och gillar du inte sardeller och kapris så hoppa över det! 
 
ZUCCHINI MED KAPRIS OCH SARDELLER 2 port.
250g zucchini ( tack Micke Strandberg för den!)
125 gram champinjoner
3 små röda steklökar
1 klyfta vitlök
1-2 msk kapris
1-2 msk hackade sardeller
2 msk hackad persilja
2 msk smör
salt och nymalen svartpeppar
 
SÅS
creme fraiche och en gnutta persillade
 
1. Stek grönsakerna i smöret, krydda och strö över kapris, vitlök, hackade sardeller och persilja.
 
 
HÅLL I ER FÖR HÄR KOMMER ETT GOTT VIN SOM PASSADE KANON TILL LAXEN OCH GRÖNSAKERNA!
Och så ska ni veta att jag är kräsen på vin, jag har lovat att prova några flaskor och jag kommer bara att skriva om dom jag verkligen gillar.
Vinet heter  Domaine du Pre` Baron och numret är 2011 och flaskan kostar 89:-
 
 
 
Nu luktar huset Ajax ( och jag är sur som sparat flera veckors städning och tvätt till en lördag?!)  det blir uppryckning nu och ut i svampskogen !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0