Wok med nudlar

 
Lugn lördag här och det har varit skönt det för igår var det partaj i huset! Vi var ett gäng brudar (ja det är väl gränsfall vad vi ska kalla oss?) som firade en 50-åring.
Annelie fixade jättegod mat, räkcoctail och vitlöksbröd till förrätt och därefter kycklingsallad med rödbetor och chevré och en fantastisk tårta blev efterrätt!

Idag har jag fixat med plantor och städat bort fjolårets plantor i växthuset, jorå den som spar han har! Som vanligt så drömmer jag att årets skörd av tomater och gurkor ska bli rekordstor och helt omöjlig att äta upp på egen hand......väck mig i slutet på augusti!
 
 
WOK med nudlar 3 port
2 hg tunt skivat kött, typ lövbiff jag hade en liten grytbit av älg
1 paprika
1 näve frysta bönor
1 burk minimajs
1 stor rödlök
1/2 kruka koriander
salt, peppar
0lja till stekning
 
Marinad och woksås:
1/2 dl japansk soya
1 lime, saften och skal av den
2 msk sweetchilisås
1-2 msk riven ingefära
1 klyfta riven vitlök
 
 
1. Skiva köttet väldigt tunt, går bäst när det är halvfruset.
 
2. Blanda ihop marinaden och lägg köttet i hälften av den.
 
3. Skiva lök och paprika och fräs grönsakerna hett och snabbt, krydda och lägg på serveringsfat.
 
4. Stek sist köttet hett och snabbt även det och toppa grönsakerna med köttet.
 
5. Blanda ner hackad koriander och servera med nudlar och woksås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0