Polkabräck

 
 
Mera godis! Det är bara jag som vet var godiset är gömt och kanske... bara kanske ska jag provsmaka en.....behöver uppmuntran nu när "Ivar" kom och förstörde hela kvällen. Vi skulle ha julsoarè på skolan men allt fick ställas in för ovädret. Visst behöver man väl en liten godis då?
 
Jag blev frestad av Frostrosor.
 
Mera godisrecept här!
 
POLKABRÄCK
175 g mörk choklad
100g ljus choklad
200g vit choklad
polkagrisar (1/2 påse ca 70g)
pepparmyntolja, jag tog ett kryddmått men smaka dig fram
 
 
1. Smält mörk och ljus choklad tilsammans i vattenbad eller i micron.
 
2. Bred ut chokladen tunt ca 3 mm på en plåt med bakplåtspapper och låt det kallna.
 
3. Mortla polkagrisarna i mindre bitar.
 
4. Smält den vita chokladen tillsätt pepparmyntsolja och låt den svalna något (annars blandas den med den mörka).
 
5. Bred den vita över den mörka, strö över polkagrisbitarna, tryck till på de större bitarna och låt godiset kallna.
 
6. Dela i bitar, små eller stora!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0