Asiatiska laxbiffar med dippsås

 
Jag har kännt mig glad som en lax idag och dessutom hittat en nästan bortglömd lax under bär, tjäder och syltburkar i frysen. Bort med ryggben och sedan blev laxbaken hackad till biff och den tjockaste biten ligger på gravning.
Receptet hittade jag på COOP men jag tog färsk koriander istället för dill och i såsen rev jag ner ingefära, vitlök, hackad chili och puttade i lite fisksås och hackad koriander.
Hur skriver jag egentligen??? Men ni förstår väl att det är en bra sås att krydda lite som man vill.
Jag fräste morot, palsternacka och gröna bönor tillsammans med kokt ris som vi åt till firren.
Ha en trevlig kväll nu och ni kollar väl på Mästerkocken?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0