Vi grillar på!


 
 
Nu har jag semester och firade i förskott häromdagen när jag var grillsugen, ja man kan hitta tillfällen att äta gott liksom!
 
De där små svamparna och Angelopaprikorna blev grymt goda till köttet. Jag blev inspirerad hos Remsan som grillat en massa små tapas. Planen var att bara göra vegetariska rätter på grillen men köttsuget slog till ändå och jag skivade en älgstek som fick en snabb rubb av kryddor bara och sen på grillen.
 
Fyll champinjoner och paprikor med någon smaksatt färskost, jag strödde riven Norrglimt på toppen,
Lite meckigt att fylla paprikorna men jag tog en sprits.
 
 
 
 
Färskpotatis som är kokt blir så god i wokpannan på grillen med olivolja, hackad rosmarin och salt.
 
 
 
 
 
Grönsalladen fick lite smulor av getfärskost med honung (tack Lisa för den), pumpakärnor och små gurkörtsblommor.
 
I kväll så blev det en sväng till Ytterturingen på Wilmas café, mumsigt och en titt i inredningsboden Peak youhome , himla trevlig och fin start på semestern tycker jag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Så skönt med semester. hoppas att du får det riktigt skönt. Kram.

2013-07-13 @ 21:55:58
URL: http://mindag365.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0