Annas smörkakor

 
Jag är ganska kräsen på småkakor och om jag bakar ska det vara på smööööör, helst extrasaltat så blir det en god brytning mot det söta tycker jag då!
Receptet har jag hittat hos Theresia som har bloggen "Söta Saker" och som dessutom gjort två fina kakböcker.
 
 
ANNAS SMÖRKAKOR
 
200g smör
4 dl vetemjöl
4 msk gräddfil (jag tog creme fraiche)
 
1. Rör ihop mjukt smör, mjöl och gräddfil.
 
2. Rulla till små bollar och vänd dem i ordentligt mycket pärlsocker.
 
3. Platta till kakan lätt och lägg på plåt med bakplåtspapper.
 
4. Grädda i 175 ° i 10-12 minuter och kakorna ska bli fasta på utsidan men vara mjuka inuti.
 
 
Trevlig helg på er, baka en god kaka och njut av solen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0