Kolakakor

 
 Snabbaste godaste kakorna men kom ihåg att det ska vara SMÖR och allra helst extrasaltat smör!
Jag vill ha kakorna bruna och krispiga men vissa vill ha sega kolasnittar och då får du grädda kortare tid bara.
 
 
 
Kolakakor
200 g smör
2 dl socker
5 dl mjöl
2 msk vaniljsocker 
2 tsk bakpulver
2 msk sirap

                                                                                                                                                                      
1. Rör smör och socker.

2. Tippa i de övriga ingredienserna och kör till en jämn smet, jag är lat och kör alltid med elvispen!

3. Dela degen i fyra bitar (låt den vila om den är trött men jag gräddar ofta direkt)

4. Rulla ut till längder, tryck till dom lite lätt.

5. Grädda tills de är ljusbruna och krispiga i ca 15 min 175°

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0