Isterband med oststuvad rödkål

 
Det ser lite halvknepigt ut med rosa mat men jag lovar att det är gott.
Potatis hoppar jag över men en kokt pära och rödbetor till är väl inte fel heller ;-)
Isterbanden ska vara rejält rökta och syrliga tycker jag.
Nu ska jag kolla in Mästerkocken och se hur det går för dem i Gävle!
 

STUVAD RÖDKÅL
2-3 hg vitkål
2,5-3 dl grädde (eller mjölk om du vill ha det magrare)
1 dl riven ost med smak
maizena+vatten om du vill ha en tjockare stuvning
salt, vitpeppar, riven muskot
persilja



1.  Koka kålen halvmjuk i saltat vatten och slå av vattnet, tippa i grädden och låt allt småkoka 5-10 min.

2. Smaka av med ost och kryddor och red ev stuvningen.



Stek isterbanden under tiden sakta på svag värme i lite smöööör. Fett? Jaaaa och gott!
 

Kommentarer
Postat av: Ann Sofi Matsafari

Rosa är fint:) Och rödkål gott!

2015-01-19 @ 18:57:30
URL: http://matsafari.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0