Julsillar x 3 och julskinka såklart!

 
Har man tid och lust så blir det ju väldigt gott med hemfixad sill men själv gillar jag köpesill också.
Favoriten för mannen och mig är tomatsillen och då ska ni veta att jag inte ens gillar tomatsill, bit i den ni!
Receptet har jag lagt ut tidigare och eftersom jag fått det av Jeanette som heter Martinsson i efternamn så blir det såklart Martinssons Sill. Den andra vita vitlökssillen gör jag ungefär såhär.
 
 
Citronsill älskar jag!
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst vill vi väl ha svensk skinka till jul? Självklart! Men om det ska finnas några svenska grisbönder kvar så måste vi ju köpa svenskt oftare än bara till jul.......erkänner att det ibland slinker ner något osvenskt kött i min korg också men jag försöker att låta bli!
 
Årets julskinka är från Bodalsgris och det köttet smakar verkligen som "hemgris". Tycker att någon granne här på byn borde skaffa grisar snart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Egen sill har jag varit riktigt sugen på att testa i år! Sambon gillar dock inte sill speciellt mycket, och dessutom har inte riktigt tiden infunnit sig så det har inte blivit av. Vi får väl se om det blir en sista-minuten-sill innan julafton kanske! :-)

2012-12-18 @ 19:27:35
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0