Kladdkakor i massor!

 
 
Ja ingen har väl missat att det är kladdkakans dag idag?
Jag hittade ett recept hos Bevemyrs som jag blev nyfiken på som inte innehöll choklad utan kanel istället.
Blev grymt sugen att testa kladdisen med kolapopcorn på toppen men det får bli en annan gång.......
Mårtenssons kök har ett helt gäng kladdisar också!
Pssst....jag brynte smöret till kakan för då blir det extra gott och ta bara 2 dl socker för den blev lite för söt tyckte jag.
 
 
 
KANELKLADDKAKA
150 g smör
2,5 dl strösocker
1tsk vaniljsocker
1 msk kanel
1/2 krm salt
2,5 dl vetemjöl
2 ägg
 
 
Sätt ugnen på 200 grader!
 
 
1. Smält smöret i en kastrull, ta den åt sidan och rör ned de övriga ingredienserna.
 
 
2. Tippa smeten i en form med smort bakplåtspapper, strö lite pärlsocker på och grädda i 15- 20 minuter
 
 
 
Här kommer några av mina kladdkakefavoriter!
 
 
Kladdkaka med lakrits och chokladbitar.
 
 
 
 
 
 
 Jennys kladdkaka med kolasås och krispig topping.
 
 
 
 
Picki pickis citronkladdkaka.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0