Gulashsoppa, en av mina favoritsoppor!




Det här är en soppa som jag aldrig tröttnar på och den fick följa med på förra helgens fjällvandring. Jag lagade den i förväg, frös in den i tjocka plastpåsar och sedan värmde vi den bara när det blev matdags.





Det blir aldrig att jag gör exakt lika när jag lagar men jag har för det mesta i både potatis och morötter. Har man tacorester så är det allra enklast för då kan det mesta åka med utom gurkan och salladen då.
Creme fraiche på toppen är ett måste och då kan du krydda rejält med chili också!

Här kommer några av mina gulashrecept!

Soppa nr 1.

Soppa nr 2 med tacofärs/köttrester

Soppa nr 3 en stor laddning med grytbitar

Soppa nr 4 Olles gulashsoppa




Visst är det vackert i fjällen fast solen inte skiner?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ohh vad gott :)

2011-09-07 @ 12:26:43
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Fröken Dill

mmmmm, gulashsoppa, GOTTTT!

2011-09-22 @ 23:51:29
URL: http://www.frkdill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0