Middagstips!

 
 
Har du planerat någon middagsmat till veckan? Här får du några förslag av mig!
 
FLÄSKPANNKAKA
3 hg rimmat fläsk i småbitar
3 ägg
3 dl mjöl
6 dl mjölk
salt
 

1. Stek fläsket i långpannan eller stekpannan medan du vispar ihop pannkakssmeten.
 
2. Se till att botten på ugnsformen är ordentligt fet innan du tippar i smeten och fördelar runt fläsket.
 
3. Grädda i 225 grader tills pannkakan fått färg.
 
Jag hade andra grejer i ugnen så jag stekte små fläskpannkakaor i stekpannan och det gick också fint!
 
 
 
 
 
 
 
  SALAMIFYLLD KYCKLINGFILE med mangosalsa
 
 
SLÄT GRÖNSAKSSOPPA med tortillamackor
 
 
 
 
PASTA MED RÖD PESTO
 
Ha en trevlig vecka mina vänner!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Va kul med middagstips till veckan. Alltid lika svårt tycker jag. Nu blev jag riktigt sugen på fläskpannkaka.

Svar: Jag gick och tänkte på våra resor med fritids när jag var till Gregoriemarknaden. Vilka roliga resor det var!!!

Hoppas att du får en skön vecka.

Kram!

2013-03-10 @ 21:23:47
URL: http://mindag-k.blogspot.com
Postat av: Elle

Hej! Jag hittade din blogg när jag sökte efter recept. Jag blev så glad och förvånad när jag upptäckte att du har lika tallrikar som jag =) De med tulpaner och andra blommor. Har försökt hitta dem på loppisar men misslyckats. Trevlig helg!

2013-04-26 @ 22:00:06
URL: http://www.ellessmycken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0